Razloženi splošni pogoji poslovnega financiranja

Vsaka industrija ima žargon, tiste besede in besedne zveze, ki so značilni za to podjetje, sektor, nabor spretnosti ali nalogo. Ko se ga enkrat naučite in se vanj poglobite, ni dvoma, da je žargon lahko uporabna stenografija. Res pa je tudi, da je lahko pretirana uporaba teh kontekstno specifičnih izrazov resnična ovira za razumevanje nekaterih precej pomembnih konceptov za vsakogar, ki se mora z njimi bolj mimogrede seznaniti.

Vzemimo na primer izraze poslovnega financiranja. Če ste računovodja ali finančni direktor (glavni finančni direktor, za vas je malo žargona), potem se boste leta ukvarjali z razlikami med čistim in bruto dobičkom in boste dobro razumeli denarni tok. Za vse, ki odpirajo podjetje? No, za veliko ljudi je to lahko tudi tuji jezik, še posebej, če ste prišli iz službe v podjetju, kjer je bila vloga nekoga drugega ali povsem drugega oddelka, da skrbi za finance.

Na žalost boste verjetno potrebovali osnovno razumevanje nekaterih najpogostejših finančnih izrazov, ko boste začeli svoje življenje kot lastnik podjetja. Za vaš prihodnji uspeh je preveč ključnega pomena, da ne omenjam vašega položaja pri HMRC, da lahko spremljate svoj denar in razumete, kaj počne skozi vse leto.

Ne skrbite, saj smo tukaj, da vam razkrijemo stvari.

V ta namen se nam je zdelo dobro, da razložimo le nekaj najpogosteje pojavljajočih se izrazov poslovnega financiranja, besede in koncepte, ki jih boste morali obvladati, da boste v prvih mesecih in letih lastništvo podjetja poteka čim bolj gladko (v vsakem primeru do točke, ko lahko najamete računovodjo).

Plačljive obveznosti

Lepa, enostavna za začetek. Plačljive obveznosti so samo denar, ki ga vaše podjetje dolguje vsem dobaviteljem. Če na primer odprete kavarno, bodo obveznosti vključevale vaše redne odhodke tistemu, ki vam dobavlja mleko in sestavine. Če ste začeli svetovanje pri oblikovanju, potem lahko na primer najem pisarniškega prostora ali nakup orodja in materiala. V bistvu je to denar, ki ga plačate za vsako blago ali storitve, ki jih uporabljate za vzdrževanje poslovanja.

Terjatve

Pomislite na to kot na drugo stran – terjatve so denar, ki vam ga dolgujejo vaše stranke za delo ali izdelke, ki ste jih zagotovili. Ne glede na to, ali ste ustvarili novo spletno stran za stranko, izvedli poslovno usposabljanje ali samo dostavili novo sliko, pristojbina, s katero ste se dogovorili, denar, ki ste ga dolžni, spada med terjatve.

Profit in izguba

V redu, tukaj je treba pogledati dve stvari. Ena so osnovne definicije dobička in izgube, druga pa izkaz poslovnega izida.

Dobiček je znesek denarja, ki ga zaslužite na koncu dneva, ko so upoštevani vsi vaši izdatki za različne režijske stroške in obveznosti. Izguba je vsak primer, ko ste porabili več, kot ste zaslužili.

Izkaz poslovnega izida je torej dokaj standardna razčlenitev zgoraj na določeno časovno obdobje, kot je poslovno leto.

Bilanca stanja

Bilanca stanja je le povzetek vaših izdatkov brez konteksta ali presoje. Pomislite na to kot na standardni bančni izpisek, tip, ki so ga ljudje včasih dobivali vsak mesec na dom, zdaj pa resnično obstaja le, ko se prijavite v spletno bančništvo.

Denarni tok

Preprosto povedano, denarni tok je celosten pogled na denar, ki gre skozi vaše podjetje.

Ne glede na to, ali priteka iz plačil strank, poslovnih posojil, nepovratnih sredstev itd., ali odteka k ponudnikom storitev, izvajalcem in računom za režijske stroške, vse to šteje pri statusu vašega denarnega toka.

Bruto dobiček

V redu, tukaj postane malo bolj zapleteno, zato ostanite z nami.

Bruto dobiček je znesek denarja, ki ste ga zaslužili po odštevanju stroškov, povezanih s proizvodnjo vaših izdelkov ali zagotavljanjem vaših storitev. Torej, recimo, da ste ustanovili podjetje za prodajo majic ali delovnih oblačil, potem je vaš bruto dobiček tisto, kar vam ostane ob koncu meseca ali poslovnega leta, potem ko odštejete stroške nakupa zalog majic ali logotipi podjetja izvezeni na jakne. Če je denar, ki ga plačate za izdelek, da bi ga lahko prodali naprej, potem od vašega dobička ostanete z bruto. Razumem?

Čisti dobiček

Ko izračunate svoj bruto dobiček, lahko ugotovite, kakšen je vaš čisti dobiček. Čisti dobiček naredi stvari še korak dlje in da bi ga našli, boste morali odšteti ves denar, ki ga je vaše podjetje izplačalo drugim virom. To vključuje vse druge obratovalne stroške in vse, kar plačate kot davke.

Ko to storite, vam bo ostal dejanski ali čisti dobiček, ki vam bo dal dobro predstavo o tem, kako porabljate denar in kaj bi morda morali zmanjšati.

In če po izračunih dobite negativno število, ste ustvarili tako imenovano “čisto izgubo”.

Osebno jamstvo

Morda se sliši veličastno, a osebno jamstvo je le zakonska obljuba, ki jo kot lastnik podjetja date, da prevzamete odgovornost za vse dolgove, ki jih podjetje ne more plačati.

Dolgo in kratko od tega je, da če podjetje dobi posojilo, ki ga ne more vrniti iz lastnih sredstev, osebna garancija pomeni, da ste dolžni plačati iz svojega žepa. Še en razlog, zakaj je pomembno paziti na denarni tok in čisti dobiček.