Kako spraviti svojo računovodsko hišo v red?

Izgradnja startupa je lahko težko delo. In ko ste osredotočeni na služenje svojim strankam in ustvarjanje izdelka, ki ga imajo radi ljudje, je zadnja stvar, o kateri želite skrbeti, računovodstvo. Toda ugotoviti finance in računovodske nastavitve za vaš zagon ni potrebno, da je tako težko. 

Pravzaprav vse, kar potrebujete, je osnovno razumevanje delovanja računovodskih načel in pripravljenost poiskati pomoč.

1. Izberite pravo računovodsko metodo za svoj zagon

Najprej morate izbrati računovodsko metodo, ki vam ustreza. Obstajata dve primarni računovodski metodi, ki sta:

  • Metoda nastanka poslovnega dogodka – prepozna, kdaj zaračunate strankam ali dolgujete denar upnikom. Ta metoda spremlja vaše transakcije v realnem času, tudi če plačila še ni treba izvesti
  • Gotovinski način – priznava sredstva šele, ko so prejeta ali plačana. Postavki vrstic Terjatve ali obveznosti do računov ne veljajo.

Za večino novih podjetij in novoustanovljenih podjetij priporočamo metodo obračunavanja. Zakaj? Ker je upravljanje vaših financ lažje in odvisno od vašega poslovnega modela/panoge pogosto zahteva zakon.

Ne samo to, terjatve in obveznosti vam bodo pomagale spremljati transakcije, sredstva in obveznosti v realnem času.

2. Dobite dobro razumevanje teh treh računovodskih izkazov

Z izbrano računovodsko metodo je naslednji korak razumevanje treh najpogostejših računovodskih izkazov, na katere boste naleteli pri zagonu podjetja: bilanca stanja, izkaz poslovnega izida in izkaz denarnega toka.

Bilanca stanja

Vaša bilanca stanja ponazarja finančno zdravje vašega podjetja s prikazom vaših sredstev in obveznosti.

Vaša bilanca stanja vključuje vaše:

  • sredstva – predmeti, ki jih ima vaše podjetje v lasti
  • obveznosti – obveznosti, kot so kratkoročni dolgovi in davki
  • lastniški kapital – koliko je vredno vaše podjetje

Formula za izračun bilance stanja je Sredstva = obveznosti + lastniški kapital.

Izkaz poslovnega izida

Naslednji je vaš izkaz poslovnega izida (znan tudi kot izkaz poslovnega izida).

Zagotavlja finančni posnetek, ki meri, kako dobro deluje vaš zagon, in velja za enega najpomembnejših finančnih izkazov, ki jih morate redno spremljati.

Vaš izkaz poslovnega izida lahko izračunate s formulo 

  • Čisti prihodki = Prihodki – Odhodki.

Čisti dohodek je pomembna metrika, saj ponazarja vaš končni rezultat po vseh stroških (vključno z davki in stroški prodaje).

Izkaz denarnega toka

Končno boste potrebovali izkaz denarnega toka.

To vam pokaže, koliko denarja priteka v vaše podjetje in iz njega v določenem obdobju (npr. mesečno ali četrtletno).

Običajno so izkazi denarnih tokov razdeljeni v tri kategorije:

  • Operacije – dejavnosti, ki prispevajo k vsakodnevnemu delovanju vašega startupa
  • Vlaganje – predmeti in dejavnosti, ki prispevajo k rasti vašega startupa
  • Financiranje – razčlenjena so na dolžniški in lastniški kapital, ki izpostavljata dejavnosti, povezane z zbiranjem investicij

Vsaka od teh treh izjav je povezana, kot dokazuje ta ilustracija CFI.

Kot lahko vidite, so trije stavki povezani s posebnimi vrednostmi:

  • vrstica čistega dobička v izkazu poslovnega izida je povezana tako z bilanco stanja kot izkazom denarnih tokov
  • vrstica čistega dobička iz bilance stanja se nato napaja v zadržani dobiček za lastniški kapital
  • končno, na izkazu denarnih tokov je zgornja vrstica za denar povezana iz oddelka poslovanja

Če boste vedeli, kako se vsak izpisek povezuje, kot tudi pomembne vrstične postavke na vsakem izpisku, vam bo pomagal izmeriti finančno zdravje vašega zagona. Po drugi strani pa je večja verjetnost, da boste hitreje sprejemali odločitve, zaradi katerih ste dobičkonosni.

3. Najem računovodje, knjigovodje ali obojega?

Ne glede na to, od kod prihaja vaš denar, morate še vedno zagotoviti, da prispeva k rasti vašega zagona.

Pomembno je, da dobro obvladate osnove računovodstva. Toda kot ustanovitelj startupa se že osredotočate na toliko stvari: ustvarjanje odličnega izdelka, najem najboljših talentov in zbiranje sredstev.

Zato je pomembno poiskati pomoč, zlasti v zgodnjih dneh. Če boste zaposlovali pomoč pooblaščenega računovodje ali knjigovodje, boste imeli strokovne oči, ki bodo pogledale v vaše račune.

Vprašanje je, ali bi morali najeti računovodjo, knjigovodjo ali oboje?

Najprej poglejmo razliko med obema:

Računovodja ima obsežno znanje o davčnem pravu in računovodskih izkazih. Lahko vas vodijo skozi zapletene teme in vam svetujejo pri ključnih finančnih odločitvah.

Za osnovne finančne naloge skrbi knjigovodja. Ti vključujejo upravljanje prihodkov, odhodkov in bančne uskladitve.

Naše priporočilo? Poiščite nekoga, ki zmore oboje.

V teh dneh bodo številne agencije in računovodski servisi poskrbeli tako za računovodske kot za knjigovodske naloge in vam ni treba stati roko in nogo.

Zgodnje pridobivanje pomoči vam lahko kasneje prihrani številne preglavice, povezane z davki in računovodstvom. Najdite vsaj nekoga, s katerim se lahko pogovarjate in dobite nasvet, ne glede na to, kje na ograji sedite.